Premium content ophalen
- Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en Whatsapp, heeft een zwaar jaar achter de rug met dalende inkomsten.
- Chief business officer Marne Levine legt tegenover Insider uit dat kunstmatige intelligentie een grotere rol gaat spelen bij het versterken van de advertentie-inkomsten.
- Ook ziet Meta nieuwe kansen voor TikTok-concurrent Reels met korte video’s.
- Lees ook: Herwegen van je beleggingsportefeuille werkt, maar gebruik wel je gezonde verstand
Afgelopen jaar bleek dat Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en Whatsapp, veel last had van een aanpassing van de privacy-instellingen door Apple. Hierdoor werd het voor Facebook veel lastiger om gepersonaliseerde advertenties te tonen in de eigen app op de iPhone.
Tegelijk heeft Meta te maken met tegenwind, omdat consumenten door de hoge inflatie minder besteden en sommige adverteerders hun budgetten terugschroeven.
Woensdagavond rapporteerde Meta over het vierde kwartaal van 2022 een daling van de omzet met 4 procent tot 32 miljard dollar.
Premium content ophalen